puteri mama: ramadhan 27; untuk awak
I'm not talkative . I love writing BUT not realy good . I love diet as well as sleep vs .
I ♥ my past. I ♥ my present. I’m not ashamed of what I’ve had, and I’m not sad because I have it no longer. and I ♥ to grave all the past and present here

Thursday, August 16, 2012

ramadhan 27; untuk awak

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Acap kali, bila datang masalah, saya emosional..
saya seringkali lupa, yang punya masalah itu bukan hanya saya seorang,
saya seringkali lupa, yang masalah itulah yang akan menguatkan saya,
saya seringkali lupa, yang kekuatan itulah yang ulang kali saya pinta dalam setiap sujud…

Mata bening dia yang membantu membangkit kekuatan diri,
Senyum tenang dia yang membantu menghapus gundah di hati,
Bait kata ikhlas dia yang membantu membina semangat diri,
Senda gurau dia yang membantu mewarna kembali hari hari saya…

Namun,
Siapa sangka, dia pernah harungi suatu situasi yang saya sendiri tak pernah terduga,
Situasi situasi yang menguatkan dia menjadi dia yang saya kenal hari ini,
Situasi situasi yang mematangkan dia seperti yang saya lihat dia hari ini…

Mata bening itu sebenarnya pernah berjuang dalam gelombang air mata,
Senyum tenang itu sebenarnya pernah digoncang gelodak rasa,
Bait kata ikhlas itu sebenarnya hadir dari motivasi motivasi untuk diri sendiri,
Senda gurau itu sebenarnya turut membalut luka di hati,

Alhamdullillah… penuh syukur dia akui redha dengan semua nya…
Dan, insyaAllah,
Semua ini akan saya jadi iktibar, kekuatan dan semangat,
Untuk saya redha menerima segala dari DIA,
Untuk saya lebih matang mengawal emosi saya,
juga
Untuk saya sebar kan pada mereka mereka,
Untuk saya terus menguatkan mereka mereka, mereka mereka yang saya sayang…


Awak itu adalah awak. Yaa, awak lah. Terima kasih yaa. Yaa, saya tahu saya tak pernah tunjuk saya hargai awak kan. Tapi kali ni, ini untuk awak, saya hargai awak, cuma saya kurang pandai dalam meng’expose’ penghargaan saya untuk awak. Ikhlas dari saya…

wit ♥'s, puteri Mama

0 ulasan: