puteri mama: Rezeki, Amanah & Tanggungjawab
I'm not talkative . I love writing BUT not realy good . I love diet as well as sleep vs .
I ♥ my past. I ♥ my present. I’m not ashamed of what I’ve had, and I’m not sad because I have it no longer. and I ♥ to grave all the past and present here

Sunday, August 25, 2013

Rezeki, Amanah & Tanggungjawab

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


hari hari berlalu terasa sangat singkat.
lama sungguh tak update di sini.
minggu berlalu, berganti bulan, terlalu pantas masa beredar.
ralit dengan amanah & tuntutan kerja.
kerja juga amanah & tanggungjawab bukan.
kalau sebelum ini aku katakan kerja ku ini semua hanya mengejar dunia semata mata.
aku SILAP. itu silap aku sering kali memandang sesuatu dari 1 sudut sahaja.
kerja itu juga amanah & tanggungjawab untuk kita.
sudah ditetapkan DIA rezeki kita di bidang tertentu, maka, tanggungjawab & amanah dari DIA melalui majikan WAJIB dilaksanakan sebaik mungkin.
yaa. alhamdullillah.. aku semakin positif dengan amanah ini,
alhamdullillah.. mungkin semakin serasi.
terlalu banyak yang aku belajar &diajar pada aku..
terima kasih.

dan.

belum genap setahun, aku sudah punya task baru yang sangat mencabar.
mencabar bagi aku seorang gadis yang mencari rezeki di majoriti lelaki.
yaa. gender bukan suatu isu yang besar.

moga DIA terus bersama aku sepanjang di sini.

segala yang pahit akan ku jadikan teladan untuk yang mendatang.
segala yang manis akan ku jadikan pemangkin untuk terus yakin melangkah..

terima kasih,

alhamdullillah,
syukur.


Ya Allah,
Saat Engkau mengurniakanku harta, janganlah Engkau cabut kebahgiaanku,

Ketika Engkau berikan aku kekuatan, janganlah Engkau hilangkan kebijaksanaanku,

Apabila Engkau mengurniakan aku kuasa, janganlah Engkau cabut tawadhu’ku,

Ketika Engkau berikan aku kerendahan hati, janganlah Engkau hilangkan kemuliaanku,

Saat Engkau kurniakanku kehebatan, janganlah Engkau tarik sifat kasih dan pemaafku..

wit ♥'s, puteri Mama

0 ulasan: